7 Eylül 2011 Çarşamba

milli hastalık


çağımızın hastalığını buldum, koydum tanııyı diyorum, ortak hastalığımız tembellik. başımıza ne geliyorsa tembellikten geliyor inan bana, yolunda gitmeyen evliliklerden, başarısız iş hayatlarımıza kadar, kilo probleminden kelliğe kadar ne varsa bizi üzen sebebi tembellik bana göre.

teknoloji bize öyle bir hayat sundu ki kalori yakmaya ihtiyacımız kalmadı, ya da kafayı kullanmaya, öğrenmeye son verdik toptan, tüm bunları bizim için yapan cihazlar var artık. eskiden televizyonların üzerinde yan yana düğmeler vardı, kanal değiştirmeye, ses açıp kapamaya, kontras ayarlamaya eşşek gibi kalkıp o düğmelere basmak zorundaydın, şimdi elinde uzaktan kumanda(n) bacağının biri kanepenin kenarında dana gibi yatıyorsun. çay demlemenin bile makinası var, suyu koy kaynasın, git çay at demle, su çek altına kaynasın, bekle otursun çay, nerdeeeee, at çayı tak fişi iç çayı, dönem ödevi olurdu bizim öğrenciliğimizde, dolma kalem elde sabahlardık günlerce, şimdi ödev sitesini aç, aramaya ödevin ismini yaz, bul ve çıktı al, bir aylık ödev 15 dakika, bitti gitti.sex yapmaya bile üşenir olduk, ön sevişme falan hakgetire, en uzunu 4 dakka. 

nereden aklına geldi diyorsunuz di mi, malum klozet üstü düşünmelerim, şöyle bir düşündüm ,ben dahil bir çok aldatmaya şahidim, peki neden? uzun düşünme faslından sonra şuna karar verdim  ( yok kabız değilim ) artık sevmeye de üşeniyoruz, birbirimizi önemseyip birbirimiz için zaman ve çaba harcamaya derman bulamıyoruz, sorunlarla savaşmak yerine yenisine bakıyoruz, o daha zahmetsiz artık. nasıl rahat askerlik yaptığını, kopya çektiğini, çalışmadan maaş aldığını ballandıra ballandıra anlatan bir milletten de başkası beklenemez zaten.bir iş söyle üç ay süre ver türklere, 90. gün kapıda izdiham olur, 89 gün kimse gelmez çünkü, yumurta götün ağzına gelmeyince diye atasözü hangi millette olur ya hu.

şimdi toplumdan bireye inelim, birey dediğim ben oluyorum, abicim o kadar tembelimki anlatmam, aslında çok daha güzel yazılar yazabilirim, var ben de bu potansiyel ama valla üşeniyorum düşünmeye araştırmaya, neden imla kurallarına dikkat etmiyoruım sanıyorsun? neden . dan sonra küçük harf sence? caps lock çooook uzakta be azizim, parmağımı oraya kadar uzatamam. 

elimde bir iş var bitirsem yüklü para alacam masanın üzerinde öyle yatıyor, kalkacam notere gidecem oradan muhasebeciye, iki ortağı bulup imza attıracam, gelecem dilekçeyi verecem, oooooooo, nerdeeeee. çok yoğunum çoooook, bildiğin gibi değil. yalan tabiki işte blog yazıyorum, birazdan facebook bakarım, tweet atarım ama işi yapmam, yaparım da her gün bir kısmını, bir hafta sürer en az. tipik türk olarak hayatım boyunca hiç bir işimi son günü gelmeden yapmadım, biraz ders çalışabilsem atom mühendisi olacak zekaya sahibim ama muhasebeci olana kadar göbeğim çatladı, kitap okuyabildiğime şaşırıyorum valla, hiç bana göre değil aslında sayfa sayfa kitap okumak. daha çok anlatırım da benden soğumanızdan korkuyorum, ya da üşenmişimdir.

var mı bu işe bi çare bilen? üşenmezseniz, lütfen.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumunu alayım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

crome indir resimler kaybolmasın

Blog Listem

tık tık

Etiketler

3. sayfa (1) 3. sayfa haberleri (1) abdulrahim karakoç (1) acı (2) ahmet hakan (1) ahmet kaya (1) akp (1) amele (1) anket (1) another brick in the wall (1) asabi amca (1) aşk (1) atv (1) avrupa yakası (1) azgın yaylası (1) bağımlılık (1) barcelona (1) bayram (1) bdp (1) bebek (1) beni siz delirttiniz (1) blog (5) blogger (1) burhan altıntop (1) cemal süreyya (1) cinayet (2) cinnet (1) Crispin Glover (1) çiçeklerin dili (1) dayı (1) depresyon (1) disko kralı (1) disleksi (1) dizi (1) dostoyevski (1) dünya kupası (1) edep (1) eminem (1) ergenekon (1) etiketsiz (1) evcilik oyunu (1) famagülün suçu ne? (1) fasit daire (3) fazıl say (1) feridun düzağaç (1) fikret kızılok (1) filistin (1) film (2) fuck (2) futbol (2) gaymak (1) güncel haber (1) gürültü (1) haber (5) halil bakırcı (1) hatıra (1) html (1) ice cream man (1) iki onluk (1) imagine (2) imam (1) internet (1) intihar (1) intikam (1) israil (1) isyan (1) john lennon (1) john lenon (1) kafein (1) kahve (1) kahve bahane (1) kahve molası (1) kanal 24 (1) kanıt (1) karikatür (8) kayısı çekirdeği (1) kedi (1) kenanbeyobası (1) klip (3) klişe (1) kuma (1) kurbağa (1) kusursuz cinayet (1) manyak (1) masturbasyon (1) mehmet güleryüz (1) meme ucu (1) milliyet (1) mizah (6) müzik (1) neşe (1) no afraid (1) olmak ya da olmamak (1) oruç (1) ölüm (3) ölüm dörtlüğü (1) pame (1) para bozma (1) pink floyd (1) prenses (1) radiohead (1) resim (1) ressam (1) rize belediye başkanı (1) roman (1) rüyada gelen (1) saflık (1) safti (1) sağlık bakanlığı (1) salak (1) sanat (1) sanat takibi (1) sapık (1) sertap erener (1) sevda demirel (1) sex (1) sınav (1) siyaset (2) sok (1) sonbahar (2) sperm bankası (1) street sipirit (1) stres (1) suç (1) şantaj (1) şey said (1) şiir (8) şişmanlık (1) şopar (3) taciz (1) tarikat (1) tecavüz (1) tefrika (1) terör (1) the chat (1) tişört (1) turhan selçuk (1) Türkçe (1) Türkiye (1) üçüncü sayfa haberleri (1) üstü kalsın (1) vakit gazetesi (1) volkan ertunç (1) vuvuzela (1) vuvuzella (1) william shakespeare (1) yalnızlık (1) yarışma (1) yavşak (1) yunanistan (1) yurdum insanı (1)