26 Eylül 2010 Pazar

hatalarım,

            Yıllardır içindeyim bu düzenin, yıllardır yaşıyorum Bİ ŞEKİLDE. Bazen mutluyum bazen mutsuz, bazen bitti diyorum, umudum kırılıyor. Genelde mutsuzum, artık tükendiğimi hissediyorum. Kesin olan bir şey varsa yaşamayı istediğim hayat bu değil, ben bu değilim, hayatım daha başka bir yerde daha başka şekilde yaşanmalıydı. Babam hayatımın her noktasında baskın bir karakter olarak vardı, hep o yön verdi hayatıma, ben bana dayatılan hayatı yaşadım.
           
            Çok kızgınım insanlara, çok fedakarlık yaptım, her ihtiyacı olduğunda insanların yanlarındaydım hem de tam zamanında. Ben ne kadar insan olmaya çalıştıysam o kadar hayvanla tanıştım. Ama yılmadım, bozulmadım, her tokat yediğimde diğer yanağımı döndüm. Bu yaştan sonra da değişir mi bilmiyorum.

            Neden böyle? Neden dayatma bir hayatın içinde okyanusu hiç görmeden yaşıyorum? Bu sorulara cevabı ben de arıyorum senin gibi, aslında kolay olan bir cevabı var. Babam! Babam yüzünden başıma gelen her şey, o yaptı, o dayattı bu hayatı bana, bırakmadı kararlarımı kendim vereyim. Sonuçlarına ben katlanıyorsam neden o karar veriyor, neden bırakmıyor ki açılıp gideyim.
           
            Tamam işte suçlu bulundu, bulundu mu? Bu cevap tatmin etmedi beni, bu kadar kolay olamaz. Peki ben, peki kişiliğim, tamam her şeyin, herkesin etkisi var ama ben izin vermedim mi bunlara.

            Zaman geçtikçe bir şey olmaya başlıyor, insan refleksi denen şey kayboluyor, refleks yani durum karşısında tepki verebilme yeteneği. Çok sevdiğin biri ölüyor ağlayamıyorsun, çok sevineceğin bir şey oluyor sevinemiyorsun, ağlaman bile seni inandırmıyor, ağlarken aslında ağlamanın tadını yaşayamadığını hissediyorsun. İnsan olmanın gereği birçok duygu var doğru zamanda doğru yerde doğru duyguyu yaşamak. O kadar sıkıştırılmış ki kişiliğim artık doru zamanda doğru tepkileri vermekten uzaklaştım. Refleksimi kaybettim artık hayata karşı.

            Bu aşamaya gelene kadar neler yaşadığımı düşünüyorum, çok saçma sapan bir gençlik yaşadım, çok kucakta gezdim, alkolik oldum, dört üniversite kazanıp yarım bıraktım, çok kez ölümden döndüm. Bilerek ölmek istedim, son anda yine kendim döndüm. Hiç birini babam yap demedi bana, çoğunda yalnızdım, nerede olduğumu bilmiyordu bile. İşte bu yaşantı götürdü kişiliğimi, o kadar çok ilişki yaşamak sonunda kimseyi sevememe yol açtı, sevemiyorum artık, aşık olamıyorum. Yaşadığım hiçbir şeyden zevk alamıyorum. Gerçek ağlamayı, gülmeyi, kızmayı, zevk almayı unuttum çoktan.

            Sen izin vermeden olmuyor bunlar, sen kendini üzmezsen kimse üzemiyor. Bütün bunları yaparken çok uyanıktım, çok zekiydim babam dahil herkesi kandırıyordum, kandırdığımın kendim olduğumu anladığımda çok geçti. Ben yıpranmıştım, kimsenin haberi yoktu. Sen kaç tane volkan olduğunu biliyor musun, kaç kişilik taşıyorumdur sence? Beni tanıdığını sanıyorsan aldanıyorsun, inan ben bile bilmiyorum artık.

            Karşıma doğru insanlar çıktı, bana değer veren düşünen, benim için çırpınan birçok insan oldu. Ama ne acıdır şimdi farkına varıyorum o insanların. O zaman bilemedim değerlerini çünkü o hayatı yaşamamı istemediler ve yok ettim onları. Keşke şimdi hiç değilse biri yanımda olsa.

          Sana söyleyebileceğim, ayırt etmeyi öğren, o insanları bil ve onlara değer ver. Yol gösteren iyidir, zul gösteren kötü. Dürüst ol, kimseyi kandırma ki kendini kandırmayasın. Sadık ol sevdiklerine, sana yakışan şekilde yaşa. Güçlü olmaya çalış, hayat hiç de kolay değil bunu kabul edersen işin kolaylaşır. Gerçekçi ol. İdeallerin için yaşa, ama unutma ideallerini gerçekleştiremiyorsan gerçeklerini idealleştir.

3 yorum:

  1. dayı aynı durumdayız.ben kendime şöyle bi yol gösterici buldum; belki senin de işine yarar: sigara,alkol içmiyorum (biliyorum sen de içmiyorsun) ; dolayısıyla içenlere(toplumun % 90'ı) göre, normal şartlar altında en az 15 sene daha fazla yaşıycam.demekki ben sigara,içki içen örneğin 20 yaşında bi insanla aynı yaştayım..!!
    bu yazdığıma olur mu öyle şey diyen varsa alnını karışlarım!!

    sonuç: şu an çok şükür sağlıklı bi şekilde 35 yaşındayım.Allah'ın izniyle en az 65 yaşıma kadar da yukarda yazdığım sebeplerden dolayı gayet sağlıklı olacam.demekki 30 sene daha sağlıklı şekilde yaşama ihtimalim yüksek..hiç de az bi süre değil.. bu bilinçle gerekeni yaparsam, 60lı yaşlarda, sigara , içki içen akranlarım nefesi götünden alırken,ben oturduğum sitenin ormanlık koşu parkurunda hafta içi yoğun tempomun yorgunluğunu atıyor olacam.. koşu sonrası da meyve suyumu yudumlarken yeni başladığım romanın sayfalarına keyifle dalarım artık..:))

    önemli not: üstüne üstlük hiçbir 20'lik genç benim şu anki bilinç ve tecrübe düzeyimde olamaz !!

    YanıtlaSil
  2. ben de 3 aşağı 5 yukarı olaya böyle başlıyorum, tek farkla meyve suyu kitap olayına uykudan fedakarlık yapıp daha erken başladım

    YanıtlaSil
  3. benim hayatım sınavlara hazırlanmaktan ibaret olduğu için ben daha başlayamadım..

    YanıtlaSil

yorumunu alayım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

crome indir resimler kaybolmasın

Blog Listem

tık tık

Etiketler

3. sayfa (1) 3. sayfa haberleri (1) abdulrahim karakoç (1) acı (2) ahmet hakan (1) ahmet kaya (1) akp (1) amele (1) anket (1) another brick in the wall (1) asabi amca (1) aşk (1) atv (1) avrupa yakası (1) azgın yaylası (1) bağımlılık (1) barcelona (1) bayram (1) bdp (1) bebek (1) beni siz delirttiniz (1) blog (5) blogger (1) burhan altıntop (1) cemal süreyya (1) cinayet (2) cinnet (1) Crispin Glover (1) çiçeklerin dili (1) dayı (1) depresyon (1) disko kralı (1) disleksi (1) dizi (1) dostoyevski (1) dünya kupası (1) edep (1) eminem (1) ergenekon (1) etiketsiz (1) evcilik oyunu (1) famagülün suçu ne? (1) fasit daire (3) fazıl say (1) feridun düzağaç (1) fikret kızılok (1) filistin (1) film (2) fuck (2) futbol (2) gaymak (1) güncel haber (1) gürültü (1) haber (5) halil bakırcı (1) hatıra (1) html (1) ice cream man (1) iki onluk (1) imagine (2) imam (1) internet (1) intihar (1) intikam (1) israil (1) isyan (1) john lennon (1) john lenon (1) kafein (1) kahve (1) kahve bahane (1) kahve molası (1) kanal 24 (1) kanıt (1) karikatür (8) kayısı çekirdeği (1) kedi (1) kenanbeyobası (1) klip (3) klişe (1) kuma (1) kurbağa (1) kusursuz cinayet (1) manyak (1) masturbasyon (1) mehmet güleryüz (1) meme ucu (1) milliyet (1) mizah (6) müzik (1) neşe (1) no afraid (1) olmak ya da olmamak (1) oruç (1) ölüm (3) ölüm dörtlüğü (1) pame (1) para bozma (1) pink floyd (1) prenses (1) radiohead (1) resim (1) ressam (1) rize belediye başkanı (1) roman (1) rüyada gelen (1) saflık (1) safti (1) sağlık bakanlığı (1) salak (1) sanat (1) sanat takibi (1) sapık (1) sertap erener (1) sevda demirel (1) sex (1) sınav (1) siyaset (2) sok (1) sonbahar (2) sperm bankası (1) street sipirit (1) stres (1) suç (1) şantaj (1) şey said (1) şiir (8) şişmanlık (1) şopar (3) taciz (1) tarikat (1) tecavüz (1) tefrika (1) terör (1) the chat (1) tişört (1) turhan selçuk (1) Türkçe (1) Türkiye (1) üçüncü sayfa haberleri (1) üstü kalsın (1) vakit gazetesi (1) volkan ertunç (1) vuvuzela (1) vuvuzella (1) william shakespeare (1) yalnızlık (1) yarışma (1) yavşak (1) yunanistan (1) yurdum insanı (1)