27 Eylül 2010 Pazartesi

bu şehirde şiir yazılmaz

hanefi avcı bitti, her biten sıkıcı kitabın arkasından yaptığım gibi kendimi şiirin büyülü kollarına atıp biraz dinlenmek istedim, şiir garantilidir çünkü, asla sıkmaz, o sıkıcı kitabın alıp götürdüğü okuma şevkini yerli yerine koyar şiir.

cemal süreya sevda sözleri oldu seçimim, ne zamandır tek tek şiirlerine aşina olduğum bu şairin kitabını okumak nasip olmamıştı. sevda sözleri tüm şiirlerinin ve bir kaç düz yazısının toplandığı, cemal süreya hakkında tek başına yeterli bir kitap, dili, ölçüsü, kafası tam bana göre. okudukça şiir şevkim arttı, dur dedim bir iki sırada ben bişeyler dizeyim, aşağıdaki mısralardan sonra anladım ki şiir yazmam için ben de şunlar eksik, 

........................
Oysa kalbim işte şuracıkta çarpıyordu
Şurda senin gözlerindeki bakımsız mavi, güzel laflı İstanbullar
Şurda da etin çoğalıyordu dokundukça lafların dünyaların
Öyle düzeltici öyle yerine getiriciydi sevmek
Ki Karakoy köprüsüne yağmur yağarken
Bıraksalar gökyüzü kendini ikiye bölecekti

Çünkü iki kişiydik
.........................


1 - alkol, 
2 - istanbul
3- beni peşinden koşturacak bir kadın

evliyim, alkol almam ve kırıkkale de yaşıyorum !

e çıksa çıksa da böyle bir şiir çıkıyor efendim ben denizden.


bu şehirde şiir yazılmaz


ben şiir yazsam
içinde vapur mu geçer

kara tren
ayrılık
bir de sen
olsa olsa

ben şiir yazsam
içinde yedi tepe mi olur

kaletepe
yalnızlık
bir de sen
olsa olsa

ben şiir yazsam
içinde sen olsan
ne yeditepe
ne vapur
ne ayrılık
ne yalnızlık
olmazdı zaten

ben şiir yazsam

sen olsan da
ben şiir yazmasam

ya da

bu şehir olmasa
ben şiir yazmasam
sen olmasan

1 yorum:

yorumunu alayım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

crome indir resimler kaybolmasın

Blog Listem

tık tık

Etiketler

3. sayfa (1) 3. sayfa haberleri (1) abdulrahim karakoç (1) acı (2) ahmet hakan (1) ahmet kaya (1) akp (1) amele (1) anket (1) another brick in the wall (1) asabi amca (1) aşk (1) atv (1) avrupa yakası (1) azgın yaylası (1) bağımlılık (1) barcelona (1) bayram (1) bdp (1) bebek (1) beni siz delirttiniz (1) blog (5) blogger (1) burhan altıntop (1) cemal süreyya (1) cinayet (2) cinnet (1) Crispin Glover (1) çiçeklerin dili (1) dayı (1) depresyon (1) disko kralı (1) disleksi (1) dizi (1) dostoyevski (1) dünya kupası (1) edep (1) eminem (1) ergenekon (1) etiketsiz (1) evcilik oyunu (1) famagülün suçu ne? (1) fasit daire (3) fazıl say (1) feridun düzağaç (1) fikret kızılok (1) filistin (1) film (2) fuck (2) futbol (2) gaymak (1) güncel haber (1) gürültü (1) haber (5) halil bakırcı (1) hatıra (1) html (1) ice cream man (1) iki onluk (1) imagine (2) imam (1) internet (1) intihar (1) intikam (1) israil (1) isyan (1) john lennon (1) john lenon (1) kafein (1) kahve (1) kahve bahane (1) kahve molası (1) kanal 24 (1) kanıt (1) karikatür (8) kayısı çekirdeği (1) kedi (1) kenanbeyobası (1) klip (3) klişe (1) kuma (1) kurbağa (1) kusursuz cinayet (1) manyak (1) masturbasyon (1) mehmet güleryüz (1) meme ucu (1) milliyet (1) mizah (6) müzik (1) neşe (1) no afraid (1) olmak ya da olmamak (1) oruç (1) ölüm (3) ölüm dörtlüğü (1) pame (1) para bozma (1) pink floyd (1) prenses (1) radiohead (1) resim (1) ressam (1) rize belediye başkanı (1) roman (1) rüyada gelen (1) saflık (1) safti (1) sağlık bakanlığı (1) salak (1) sanat (1) sanat takibi (1) sapık (1) sertap erener (1) sevda demirel (1) sex (1) sınav (1) siyaset (2) sok (1) sonbahar (2) sperm bankası (1) street sipirit (1) stres (1) suç (1) şantaj (1) şey said (1) şiir (8) şişmanlık (1) şopar (3) taciz (1) tarikat (1) tecavüz (1) tefrika (1) terör (1) the chat (1) tişört (1) turhan selçuk (1) Türkçe (1) Türkiye (1) üçüncü sayfa haberleri (1) üstü kalsın (1) vakit gazetesi (1) volkan ertunç (1) vuvuzela (1) vuvuzella (1) william shakespeare (1) yalnızlık (1) yarışma (1) yavşak (1) yunanistan (1) yurdum insanı (1)