2 Mayıs 2012 Çarşamba

BEŞİKTAŞLILIK


Dün 1 Mayıstı, herkes için işçi bayramı, benim içinse babamın ölüm yıldönümü. Hayatta olsa sol yumruğu havada "yaşasın işçinin bayramı" diyecekti, bunu evde televizyonun karşısında yapacaktı büyük ihtimalle. Yaşlanmıştı artık, deli fişek gibi, olayların en önünde, kavgaların tam ortasında, yanan meşale geçmişte kalmıştı.  Devrimciliği sadece içinde yanan kordu, büyük heyecanlarla beklediği devrimi göremeden gitti, atmışındaydı daha, ne o devrime ne devrim ona ne ben ikisine doymuştum. 1 Mayısı bayram gibi bir ölümle beynime kazıdı, tam dört yıldır işçiler sokaktayken ben mezarlıkta oluyorum. babamla bayramını kutluyoruz. işçi oğlu işçinin 1 mayısını.

Beşiktaşımı bana babam sevdirmişti, mutlak bir inançla seviyordu, çocuk aklımla babama özenip taraftar oldum ben de. Maçlara gitmez, öyle fanatik naralar atmazdı, televzyondan gazeteden takip ettiği takım yenince sevinir, yenilince sallamazdı. Anlamazdım sebebini, büyüdükçe beğenmez oldum Beşiktaşlılığını. beşiktaş yenildiğinde ağlamaklı oluyordum, içim hırsla doluyordu, babam ise Yenilmekten zevk alır gibiydi, kızıyordum bu haline, mağlubiyetten zevk alır mı insan?

Ünlü Ankaragücü - Galatasaray maçının olduğu günün akşamı, ben sinirimden çatlamak üzereyim, onların maçı 8-0 bitmiş, biz Gençlerbirliğini 3-1 yenmişiz, averajla kaçmış şampiyonluk. Rezalet, skandal bir gün, Ankaragücü göz göre göre şike yapmıştı. Neden bizimkilerde Gençleri bağlamamış? biz de 10 atıp şampiyon olsaydık ya. Hayır dedi babam, Beşiktaş işçinin takımıdır oğlum, hayat boyu yenilenlerin takımıdır. Biz öyle her gün kazanırsak olmaz, dengeye aykırı. Maç satmaz, maç almaz, kimseye minnet etmez, kendi başarır ya da hiç başaramaz. Beşiktaş bizati işçidir zaten, bizim gibi yaşar. Biz bunun için Beşiktaşlıyız. Baba Hakkı'nın devre arası takımın dönüş biletlerini yırttığı maçı anlattı sonra bana, o gün karar alınmıştı. Beşiktaşlılık dönüş biletini yırtıp ikinci yarı dört atmaktı. O akşam ben gerçek Beşiktaşlı olmuştum, işçi çocuğu olmanın tadına o akşam varmıştım, o akşam ben, "ben" olmaya başlamıştım.

Babam, dün gidişinin yıldönümünde, aziz hatıranla aydınlandı içim, savaşçı ruhumuz tazelendi. Kendimce Beşiktaşlılığımı tek cümleye döktüm ve ikimizin sesiyle haykırdım.

Beşiktaşlılık, GÖĞE KALKMIŞ SOL YUMRUKTUR.!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumunu alayım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

crome indir resimler kaybolmasın

Blog Listem

tık tık

Etiketler

3. sayfa (1) 3. sayfa haberleri (1) abdulrahim karakoç (1) acı (2) ahmet hakan (1) ahmet kaya (1) akp (1) amele (1) anket (1) another brick in the wall (1) asabi amca (1) aşk (1) atv (1) avrupa yakası (1) azgın yaylası (1) bağımlılık (1) barcelona (1) bayram (1) bdp (1) bebek (1) beni siz delirttiniz (1) blog (5) blogger (1) burhan altıntop (1) cemal süreyya (1) cinayet (2) cinnet (1) Crispin Glover (1) çiçeklerin dili (1) dayı (1) depresyon (1) disko kralı (1) disleksi (1) dizi (1) dostoyevski (1) dünya kupası (1) edep (1) eminem (1) ergenekon (1) etiketsiz (1) evcilik oyunu (1) famagülün suçu ne? (1) fasit daire (3) fazıl say (1) feridun düzağaç (1) fikret kızılok (1) filistin (1) film (2) fuck (2) futbol (2) gaymak (1) güncel haber (1) gürültü (1) haber (5) halil bakırcı (1) hatıra (1) html (1) ice cream man (1) iki onluk (1) imagine (2) imam (1) internet (1) intihar (1) intikam (1) israil (1) isyan (1) john lennon (1) john lenon (1) kafein (1) kahve (1) kahve bahane (1) kahve molası (1) kanal 24 (1) kanıt (1) karikatür (8) kayısı çekirdeği (1) kedi (1) kenanbeyobası (1) klip (3) klişe (1) kuma (1) kurbağa (1) kusursuz cinayet (1) manyak (1) masturbasyon (1) mehmet güleryüz (1) meme ucu (1) milliyet (1) mizah (6) müzik (1) neşe (1) no afraid (1) olmak ya da olmamak (1) oruç (1) ölüm (3) ölüm dörtlüğü (1) pame (1) para bozma (1) pink floyd (1) prenses (1) radiohead (1) resim (1) ressam (1) rize belediye başkanı (1) roman (1) rüyada gelen (1) saflık (1) safti (1) sağlık bakanlığı (1) salak (1) sanat (1) sanat takibi (1) sapık (1) sertap erener (1) sevda demirel (1) sex (1) sınav (1) siyaset (2) sok (1) sonbahar (2) sperm bankası (1) street sipirit (1) stres (1) suç (1) şantaj (1) şey said (1) şiir (8) şişmanlık (1) şopar (3) taciz (1) tarikat (1) tecavüz (1) tefrika (1) terör (1) the chat (1) tişört (1) turhan selçuk (1) Türkçe (1) Türkiye (1) üçüncü sayfa haberleri (1) üstü kalsın (1) vakit gazetesi (1) volkan ertunç (1) vuvuzela (1) vuvuzella (1) william shakespeare (1) yalnızlık (1) yarışma (1) yavşak (1) yunanistan (1) yurdum insanı (1)